بازگشت به بالا

اندازه‌گیری‌های نادرست منجر به ایجاد مساله در شبکه‌ خواهد شد.

اندازه‌گیری‌های نادرست منجر به ایجاد مساله در شبکه‌ خواهد شد.

استفاده از فناوری‌های منسوخ شده، متخصصان Wi-Fi را با داده‌های گمراه کننده‌ی پارامترهای فنی عملکرد شبکه در وضعیت ناگواری قرار می‌دهد. اندازه‌گیری قدرت سیگنال با استفاده از ابزارهای سنتی مانند دانگل، USB و آداپتورهای وای فای Proxim 8494 یا Comfast CF-912AC ، اندازه‌‌های دقیقی به ما نخواهد داد. هیچ‌کس تمایل ندارد اعتبار خود را با داده‌هایی که ممکن است نادرست باشند به خطر بیندازد. سال‌هاست که از آداپتورهای USB برای اندازه‌گیری‌های مربوط به Wi-Fi استفاده می‌شود و دلیل آن، در دسترس نبودن گزینه‌های مطلوب‌تر بوده‌است. این آداپتورها به لپ‌تاپ‌هایی که فاقد آخرین فناوری Wi-Fi هستند، اضافه شدند. هدف اصلی آن‌ها برقراری ارتباط بیسیم است و اندازه‌گیری دقیق قدرت سیگنال RFT، هدف اصلی آن‌ها نیست. بنابراین جای تعجب ندارد که داده‌های سیگنال هنگام اتکا به این دستگاه‌ها برای اندازه‌گیری‌های مرتبط با آن‌ها، به حداقل‌ دقت دست خواهند یافت.

از آنجا که دقت اندازه‌گیری علاوه بر جهت و نحوه حرکت به زاویه حرکت دستگاه اندازه‌گیری نسبت به اکسس پوینت‌ها نیز بستگی دارد، در نتیجه کاربران در صورت خوش‌ اقبالی به نتایج معقولی خواهند رسید.

با این حال، آیا تنها خوش‌اقبال بودن کافی است؟

Ekahau دستگاه پیمایشی Wi-Fi Ekahau Sidekick را طراحی کرده‌ است تا آغازگر بابی جدید در زمینه دقت در اندازه‌گیری باشد. برای سنجش دقت این دستگاه، یک آزمایشگاه RF که در زمینه تأیید صحت محصول و خدمات اعتبارسنجی محصول تخصص دارد، راه‌اندازی شده ‌است. این آزمایشگاه آزمایشاتی را برای مقایسه آداپتورهای USB Ekahau Sidekick ،Proxim 8494  و Comfast CF-912AC انجام داده است.‌

نتایج آزمایشگاه ثابت کرد که دستگاه پیمایشی Ekahau دقت بی‌نظیری دارد. به عنوان مثال، یکی از یافته‌‌های کلیدی نشان داد که تغییر در فرکانس پاسخ در این دستگاه، به‌طور متوسط کمی بیش از ۵ دسی‌بل است که در مقایسه با میانگین تغییرات ۲۶ دسی‌بل برای Proxim 8494 و ۲۵ دسی‌بل در Comfast CF-912AC، مقدار قابل توجهی ا‌ست.‌‌‌

متخصصانی که به اطلاعات دقیق اهمیت می‌دهند، می‌توانند به EKahau Sidekick اعتماد کنند. صرف ‌نظر از نحوه نگهداری دستگاه و مسیر نقشه ‌بردار و یا مکان فیزیکی APها، قدرت خواندن سیگنال در هر شرایطی دقیق است، که این مساله به ‌طور چشم گیری موجب کاهش زمان تست شبکه یا نصب سخت‌افزار اضافی می‌شود که ممکن است در وهله اول به دلیل ارائه داده‌های نادرست مورد نیاز نباشد.

با خواندن راهنمای زیر، در موردنتایج تست آزمایشگاهی Ekahau Sidekick اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

http://www.synergix-int.com/blogs/bad-measurement-make-a-bad-network/

آیا از مطلب ارائه شده راضی بودید؟ آیا برایتان مفید بود؟ لطفا در پایین به آن رای دهید و نظرات خود را به اشتراک بگذارید

Author avatar
تحریریه شبکه افزار

2 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *