بازگشت به بالا

تست خون کرونا در شبکه افزار

تست خون کرونا در شبکه افزار

 

تست های مختلف ویروس کرونا

دو نوع تست مختلف وجود دارد: تست تشخیص عفونی و تست آنتی بادی

 

تست تشخیص عفونی (PCR)

وجود ویروس فعال در بدن را نشان می‌دهد و باید مراحل قرنطینه یا انزوای خود از دیگران را انجام دهید. در حال حاضر تست تشخیص عفونی به دو روش انجام می‌شود: تست پی سی آر (PCR) که مواد ژنتیکی ویروس را مورد بررسی قرار می‌دهد و تست آنتی ژن که پروتئین‌های خاص روی سطح ویروس را مشخص می‌کند.

 

تست آنتی بادی

تست سرولوژی یا آنتی بادی کرونا پادتن‌هایی را جست و جو می‌کند که توسط سیستم ایمنی در واکنش به عامل تهدیدآمیز، مانند نوع خاصی از ویروس، تولید می‌شود. آنتی بادی به دفع عفونت کمک می‌کند، چند روز یا چند هفته بعد از بروز عفونت ساخته می‌شود و تا چند هفته بعد از بهبود در بدن باقی می‌ ماند. به همین دلیل، نباید از تست آنتی بادی برای تشخیص عفونت فعال ویروس کرونا استفاده کرد. محققان در حال حاضر نمی‌دانند حضور آنتی بادی به معنی مصونیت بدن در برابر ویروس کرونا در آینده است یا خیر.

آزمایش آنتی بادی وجود خود ویروس را بررسی نمی کند. در عوض ، اینکه سیستم ایمنی یا سیستم دفاعی بدن شما در برابر بیماری، به عفونت پاسخ داده یا خیر را بررسی می‌کند.

رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد: انجام غربالگری کرونا (تست ابتلا به کرونا) با هدف شناسایی مبتلایان و ناقلان این بیماری در تهران الزامی است. گفتنی است براساس آمار رسمی دولت ایران تاکنون ۵۵ هزار و ۷۴۳ تن در این کشور به ویروس کرونا (کووید-19) مبتلا شده و ۳۴۵۲ نفر از آنها نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

 

در همین راستا ۲۰ و ۲۱ مرداد، شرکت شبکه افزار جهت اطلاع و حفظ سلامتی کارکنان خود از آن‌ها دعوت کرد تا با حضور در ساختمان مرکزی، تست خون کرونا (آنتی‌بادی) را انجام دهند. ضمنا با رعایت موارد مربوط به پروتکل‌های بهداشتی در ساختمان شبکه افزار حاضران با انجام تست خون می‌توانستند از شرایط سلامتی خود آگاه شوند.

 

Author avatar
تحریریه شبکه افزار

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *