بازگشت به بالا

برگزاری کارگاه آموزشیHSE در شبکه افزار

برگزاری کارگاه HSE در شرکت شبکه افزار

HSE چیست؟

HSE مخفف كلمات Health ( بهداشت ) ، Safety ( ايمني ) و Environment ( محيط زيست ) است كه متولي و عهده دار كليه مسائل مربوط به بهداشت كار محيط صنعتي، ايمني و آتش نشاني و مسائل مربوط به محافظت از محيط زيست مي باشد.

 

گواهینامه HSE

فلسفه گواهینامه HSE درصنایع مختلف درراستای توسعه پایدار و همیشگی ازطریق نگاهی سیستماتیک ومرتبط باعوامل مختلف نظیر بهداشت، ایمنی ومحیط زیست تعریف می‌شود. تجارب جهانی حاکی ازآن است که با پیشرفت و توسعه تکنولوژی درجوامع مختلف، به همان اندازه سلامت، ایمنی، محیط زیست انسان نیزدر معرض خطرات بیشماری قرار گرفته است. بنابراین فراهم آوردن اقداماتی هوشمندانه در راستای محافظت از محیط زیست، برای ادامه حیات بشر لازم و ضروری است. اینجاست که اهمیت و نقش گواهینامه معتبر و جهانی HSE در جهت فراهم آوردن بهداشت، ایمنی و محافظت از محیط زیست صنایع مختلف پررنگ می‌شود. زیرا مدرک HSE با وجود داشتن یک نظام یکپارچه مدیریت، یکی ازاصول توسعه پایدار جوامع است که تمامی فعالیتهای خود را با هدف حفظ سلامت و زندگی انسان پیاده سازی و مستند سازی می‌کند. به خودی خود با در نظر گرفتن این موضوع، میزان بهره وری و پیشرفت صنایع مختلف نیز افزایش می یابد.

درباره اهمیت وکاربردهای گواهینامه HSE درصنایع مختلف گفتنی بسیار است. تمامی مشخصه های گواهینامه HSE ، الزاماتی را برای سازمان یا شرکت دریافت کننده برای یک سیستم مدیریت بهداشت شغلی و ایمنی مشخص می‌کند. به این طریق شرکت یاسازمان دریافت کننده در هر شغل و صنعتی که باشد قادر است با کنترل خطرات وآسیب های بهداشتی و ایمنی، عملکرد بخش‌های مختلف خود را بهبود ببخشد.

به طور کلی اهمیت وکاربردهای گواهینامه HSE درصنایع مختلف به سه گروه کاربردهای ایمنی، کاربردهای بهداشت حرفه ای وکاربردهای بهداشت محیط طبقه بندی می‌شود.

کاربردهای ایمنی گواهینامه HSE

شناسایی وارزیابی خطرات وریسک های متعدد درجهت فراهم آوردن اقدامات اصلاحی وکنترلی مانند: حذف خطر، محدود سازی خطر، جانشینی خطر و پیشگیری از آن

طراحی ایمنی تجهیزات وابزارهای کارآمد درمحیط کار

ایمنی وسایل مکانیکی، هیدرولیکی وپنوماتیکی

تعمیر و نگهداری در ایمنی

تجزیه و تحلیل حوادث

وسایل حفاظت فردی

علائم هشدار دهنده

ایمنی درحمل و نقل

آموزش های ایمنی

بازرسی های ایمنی

گزارشات ایمنی

کاربردهای بهداشت حرفه‌ای گواهینامه HSE

کنترل انواع بیماری های شغلی

انجام معاینات اختصاصی در بهداشت حرفه ای

انجام معاینات دوره ای سالیانه در بهداشت حرفه ای

کنترل عوامل بیولوژیکی، میکروب ها و باکتری ها در بهداشت حرفه ای

کنترل نمودن عوامل فیزیکی مختلف نظیر: سرما، گرما، رطوبت، سر و صدا، روشنایی، تهویه، ارتعاش، پرتوهای یون ساز

کنترل نمودن عوامل شیمیایی مختلف مانند: گازها، بخارات، گرد و غبار، آفت کش ها و ترکیبات آلی در بهداشت حرفه ای

و…

کاربردهای بهداشت محیط گواهینامه HSE

تصفیه نمودن آب واطمینان حاصل کردن ازسالم بودن آب آشنامیدنی دربهداشت محیط

نظافت بهینه محیط کار بمنظور پیشگیری از انواع بیماری‌ها

جمع آوری وروش های حذف ودفع زباله دربهداشت محیط

بهسازی انواع مختلفی ازمحیط کاردر بهداشت محیط

جمع آوری و تصفیه فاضلاب دربهداشت محیط

بهینه سازی مصارف در بهداشت محیط

حفظ محیط زیست دربهداشت محیط

و…

با اهمیت‌ترین فعالیت‌ها در زمینه آموزش

آموزش يكي از مهم ترين مسائل مرتبط با استقرار سيستم مديريت HSE در سازمان است كه در اين راستا شرکت شبکه افزار کارگاه‌هاي آموزشي به صورت مستمر هر دوسال در زمينه مسائل مختلف HSE جهت كليه نفرات ستادي، عملياتي در سطح تاسيسات و مجاري عرضه منطقه برگزار می‌کند. امسال نیز از تاریخ 28 تیر ماه تا 5 مرداد ماه سال 1399  برای 2352 نفر ساعت این آموزش اجرا شده و همه پرسنل پس از برگزاری آزمون سنجش این کارگاه موفق به دریافت گواهینامه HSE شدند.

Author avatar
تحریریه شبکه افزار

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *