بازگشت به بالا

نماینده SOTI در ایران

امروزه افراد زیادی برای دسترسی به داده های مشتری از تلفن های هوشمند، رایانه لوحی و شخصی استفاده می کنند و کارمندان زیادی اجازه دارند لپ تاپ، تبلت و تلفن شخصی خود را به محیط کار ببرند یا دور کاری کنند. نکته مهم اینجاست که اگر هر کدام از این دستگاه ها به نوعی از دست رفته یا به سرقت برود؛ نه تنها به اعتبار شرکت آسیب می رسد بلکه ممکن است افشای حقوقی یا مجازات های مالی را نیز در پی داشته باشد.

نرم افزار soti یک سیستم مدیریت تلفن همراه است که به مدیران در پیکربندی همه دستگاه ها با توجه به سیاست های شرکت کمک می کند و به کارمندان اجازه می دهد از دستگاه شخصی خود برای کارهای شرکت نیز استفاده کنند. این سیستم  این امکان را به مدیران می دهد که به راحتی اطلاعات شخصی کارمندان را از محل کار، جدا کرده، محافظت نمایند و اگر کارمندی دستگاه خود را با اطلاعات مهم کاری از دست داد، تنها با یک دستور از راه دور، تمامی اطلاعات آن را پاک کرده یا دستگاه را قفل کنند، شرکت شبکه افزار با قدمتی چند ده ساله در حوزه شبکه و مدیریت داده، نمایندگی SOTI در ایران را در اختیار داشته و با بهره گیری از متخصصین خود پشتیبانی بی نقصی را به شما عزیزان ارائه خواهد نمود.

شبکه افزار نماینده رسمی soti در ایران

چرا سیستم مدیریت تلفن soti ؟

حتی اگر شما یک تجارت و کسب و کارکوچک دارید، بهتر است از یکی از سیستم های MDM سازمانی (مدیریت دستگاه تلفن همراه) استفاده نمایید. این را بدانید که احتمال از بین رفتن ، سرقت، خطر ویروس، یا آلوده شدن به بدافزار همواره وجود دارد. بهترین راه حل استفاده از نرم افزار sotiاست که یک سیستم MDM بسیار جذاب دارد که به آن MobiControl گفته می شود. این سیستم، محتوی یک بسته داخلی با داشبوردی شامل نمودارهایی با داده های زنده است که مدیران می توانند دستگاه های Windows ، iOS و Android و همچنین دستگاه های صنعت خاص و تجهیزات IoT را با آن مدیریت کنند.

مشکلات مربوط به دستگاه های تلفن همراه

اجازه استفاده از وسایل شخصی، خود ابزاری برای افزایش وفاداری کارمندان است که برای هر شرکتی مهم می باشد. اما این که آیا دستگاه هایی که در شبکه شرکت قرار دارند؛ متعلق به مشاغل بوده یا از آن کارمندان است، از عمده ترین مواردی است که باید از دو جنبه مهم پوشش داده شود:

  • استفاده مناسب از دستگاه تلفن همراه
  • امنیت دستگاه تلفن همراه
نرم افزار موبی کنترل

امنیت دستگاه تلفن همراه

سیستم های MDM باید بتوانند سه مشکل اساسی امنیتی را پوشش دهند تا به مدیران شرکت امکان دهند با خیال راحت دستگاه های تلفن همراه را در شبکه خود ادغام کنند. مسائل امنیتی ناشی از دستگاه های تلفن همراه در سه دسته قرار می گیرد:

1-     امنیت ارتباطات

شبکه هایی مانند وای فای که به ارتباطات مستقر در هوا شناخته می شوند؛ ذاتاً از شبکه های مبتنی بر کابل، امنیت کمتری دارند. با وجود استانداردهای محافظت در برابر رمزگذاری برای ارتباط wifi ،. دستگاه های خارج شده از دفتر ممکن است از طریق کانون های وای فای عمومی به شبکه وصل شوند. با نصب سیستم مدیریت تلفن soti امنیت ارتباطات حاصل شده و ادغام به راحتی انجام می شود.

2-     خطر ویروس

اگر همه دستگاه های هوشمند نظیر لپتاپ و دستگاه های تلفن همراه متعلق به شرکت بوده و پیکر بندی شده باشد، نرم افزار به راحتی بارگیری آن دستگاه ها را انجام می دهد ولی خط مشی آوردن دستگاه شخصی کارمندان به شرکت می تواند مشکلاتی را برای بارگیری نرم افزار روی دستگاه ایجاد کند. این مشکلات از برنامه های اضافی و غیرقابل اطمینان نصب شده توسط کاربر نهایی منشا می گیرد که ممکن است هکرها را به شبکه شرکت برساند.

نرم افزار مدیریت دستگاه همراه soti قادر است همه نرم افزارها را از طریق یک دستگاه از راه دور ممیزی کند، خطر ویروس و آلوده شدن به بدافزار را رفع و برنامه های غیرمجاز را غیرفعال یا حذف نماید.

3-     کنترل دسترسی

ورود خودکار و اعتبارنامه های ذخیره شده در دستگاه ، امنیت کنترل دسترسی شبکه را تضعیف می کنند، بنابراین حفاظت از رمز عبور، بخشی از استراتژی MDM می باشد. MobiControl  دسترسی به شبکه را در مورد دستگاه های متعلق به کاربر ، فقط از طریق پورتال امکان پذیر می کند. این کنترل دسترسی به صاحب دستگاه یادآوری می کند تا استفاده شخصی از دستگاه را در خارج از ساعات اداری نگه دارد تا اعتبارهای دسترسی از طریق سرقت یا جاسوسی به خطرنیفتد و از دسترسی نرم افزارهای غیرمجاز به شبکه جلوگیری نماید.

استفاده مناسب از دستگاه های تلفن همراه

کار با تلفن های هوشمندی که در اختیار کارمندان قرار دارد، هزینه های زمان مکالمه و داده تلفن همراه را نیز در پی دارند که می توانند بسیار گران شوند. بنابراین ، شما باید مطمئن شوید که کارمندان، این امکانات را برای استفاده شخصی خود به کار نمی گیرند بنابراین درمورد استفاده از دستگاه های تلفن همراه که به شبکه وصل می شوند ، دو مشکل وجود دارد:

1-     دسترسی به منابع شرکت برای استفاده شخصی

منابعی که شرکت در دسترس کارمندان خود قرار می دهد؛ فقط برای مصارف تجاری است نه پیگیری های شخصی. استفاده از soti این اطمینان را به وجود می آورد که در صورت خروج کارمندان از شرکت به انجام کارهای اداری می پردازند.

2-      اتلاف وقت

استفاده از مدیریت دستگاه تلفن همراه soti مدیران را مطمئن می کند که کارمندانی که از طریق  یک دستگاه تلفن همراه وارد سیستم شده اند و دور از چشم هستند، در واقع کار می کنند و اتلاف وقت ندارند. همچنین به آنها اطمینان می دهد که کارمندان از نرم افزارهای غیرمجاز در شبکه استفاده نمی کنند و مشغول به بارگیری مطالب توهین آمیز، موسیقی و یا بازی از شبکه شرکت نیستند.

Author avatar
تحریریه شبکه افزار

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *